Regulacje zasad funkcjonowania Szkoły Podstawowej nr 1 w razie zawieszenia wszystkich zajęć stacjonarnych i przejścia na nauczanie na odległość lub zorganizowania kształcenia mieszanego
Na podstawie $1 ust.1 rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020r. w sprawie szczególnych rozwiązań w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.( Dz.U.2020.493ze
- Wszyscy uczniowie i rodzice mają loginy do korzystania z classroom
- Uczniowie obowiązkowo uczestniczą w lekcjach prowadzonych on line meet według podziału godzin.
- Każda lekcja trwa do 30 min. Nauczyciel jest dostępny on line 45 minut przed kamerą w celu konsultacji indywidualnej dotyczącej bieżącej lekcji.
- Nauczyciele klas 1-3 dostosowują terminy metody , formy, sposoby pracy do możliwości czasowych uczniów i rodziców. Ta grupa ma zarezerwowaną dużą elastyczność działania, której celem jest wypracowanie optymalnego scenariusza zajęć.
- Uczniowie wykorzystują podczas zajęć podręczniki, materiały ćwiczeniowe, wskazane przez nauczyciela portale edukacyjne.
- Każdy nauczyciel ma prawo ,w sytuacji nauczania zdalnego, do modyfikacji programu nauczania poprzez np. przestawienie działów, zrezygnowanie z treści spoza podstawy programowej, w celu efektywniejszego nauczania zdalnego.
- Nauczanie może być realizowane również bez użycia monitoru ekranowego w przypadku zajęć wych. fizycznego, plastyki, techniki… Nauczyciel na spotkaniu on line daje instrukcje, uczeń opuszcza spotkanie, wykonuje zadania poza ekranem monitora- jednak w każdej chwili może połączyć się z nauczycielem, który jest obecny on line przez czas trwania lekcji.
- Uczniowie klas 4-8 mają sprawdzaną i odnotowywaną obecność na zajęciach on line meet.
- Usprawiedliwienia nieobecności dokonują rodzice drogą mailową ( terminy zgodne ze statutem szkoły)
- Każdy nauczyciel ma obowiązek udzielenia indywidualnych konsultacji uczniowi. Potrzebę uczeń zgłasza wychowawcy lub bezpośrednio nauczycielowi prowadzącemu dane zajęcia. Termin konsultacji uzgadniają obie strony bezpośrednio ze sobą.
- Postępy uczniów monitoruje się poprzez kartkówki on line, sprawdziany on line, testy on line, odsyłanie prac, zadań domowych. Nauczyciel daje wystarczający czas na wykonanie zadań .
- Nauczyciel ma obowiązek uwzględnić ewentualne problemy techniczne ucznia np. z Inernetem w trakcie pisania kartkówki, sprawdzianu. Ustala z uczniem dodatkowy termin dogodny dla obu stron.
- Ilość sprawdzianów w ciągu tygodnia reguluje statut szkoły
- Rodzice mają obowiązek stałego monitorowania działań swego dziecka w classroom oraz bieżącego obserwowania postępów dziecka odnotowywanych w dzienniku elektronicznym.
- Egzamin klasyfikacyjny, poprawkowy, semestralny, sprawdzian wiadomości i umiejętności obejmujący dużą partię materiału odbywa się stacjonarnie w szkole po ustaleniu terminu oraz zachowaniu zasad bezpieczeństwa.( regulacje – statut szkoły)
- Odwołania od ustalenia oceny rocznej składa się droga mailową. Tryb postępowania zgodny ze statutem szkoły.
- Wychowawca przekazuje uczniom i rodzicom informacje dotyczące organizacji kształcenia specjalnego, pomocy pedagogiczno psychologicznej, indywidualnego nauczania, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
- Dyrektor, wychowawca koordynuje współpracę nauczycieli z rodzicami w zakresie kształcenia dla uczniów posiadających orzeczenia, opinie, zdiagnozowanych przez szkołę ze względu specjalne potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne.
- Dyrektor , wychowawca koordynują spotkania on line zespołu nauczycieli i rodziców dotyczące wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i ipet-u, i innych działań z tym zagadnieniem związanych.
- Dyrektor koordynuje zbieranie informacji zwrotne dotyczącej nauczania zdalnego( ankiety, maile, rozmowy tel.)