Poznaj swój kraj..

Uczniowie klasy 6b i 6c  w tym roku zdecydowali się zwiedzać Ogrodzieniec i Ojcowski Park Narodowy. Pierwszego dnia - w Ogrodzieńcu zwiedzali Park miniatur, Park doświadczeń fizycznych, bawili się w Parku rozrywki oraz byli w Domu legend i strachów. W Parku Miniatur dzieci mogły zobaczyć Szlak Orlich Gniazd w skali 1:25 rozciągający się od Krakowa, aż po Częstochowę. Makiety zamków i warowni odtworzone zostały zgodnie z prawdą historyczną,  wśród zamków jurajskich, oczywiście ten w Ogrodzieńcu, Będzinie czy Pieskowej Skale i wiele innych. W Parku doświadczeń fizycznych uczniowie mogli  zobaczyć rożnego typu doświadczenia oraz co dużo ciekawsze - sami je wykonać.

Drugiego dnia uczestnicy wycieczki zwiedzali  przepiękny zamek w Pieskowej Skale, obejrzeli imponującą Maczugę Herkulesa, a na koniec dotarli do jaskini liczącej 320 m długości, w której zgodnie z legendą, ukrywał się Władysław Łokietek. To były ciekawie i wesoło spędzone dwa dni :)

Cała Polska tańczy dla Jana Pawła II

We czwartek - 18 maja, na jasielskim Rynku, miał miejsce FISHMOB. Wydarzenie to odbyło  się w ramach ogólnopolskiej akcji organizowanej przez Ruch Lednicki. Każdego roku tłumy ludzi spotykają się na placach i ulicach miast, aby wspólnie uczcić pamięć o Janie Pawle II. Data akcji jest zawsze bliska dniu rocznicy urodzin Karola Wojtyły. Dziś nasi uczniowie byli w grupie prawie 1000 osób, które wspólnie tańczyły i śpiewały dla Papieża.

Matematyczny As

W dniu 26 kwietnia 2017 roku uczniowie klas III wzięli udział w Międzyszkolnym Konkursie „Matematyczny As” organizowanym przez Zespół Szkół Miejskich nr 3 w Jaśle. Jan Rolek uczeń klasy IIIa zajął III miejsce. Gratulujemy!

Między Świętym Krzyżem a Centrum Leonarda da Vinci

W dniach 8 - 9 maja klasa 6b udała się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pierwszym punktem zwiedzania było niezwykłe źródełko. Ponoć były przypadki pozbycia się wady wzroku przez obmycie oczu tą magiczną wodą. Potem znaleźliśmy się w Muzeum Minerałów i Skamieniałości we wsi św. Katarzyna. Mogliśmy zobaczyć różne rodzaje kamieni oraz dowiedzieć się, jak wyszlifować taki okaz. Następnie szliśmy 1,5 km na Górę Św. Krzyża. Po obejrzeniu ciekawych widoków, zwiedzaliśmy kryptę Jeremiego Wiśniowieckiego, a następnie mieliśmy możliwość ucałowania relikwii Krzyża. Pełni wrażeń udaliśmy się do ośrodka wypoczynkowego.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku, dzięki czemu mogliśmy zobaczyć ówczesny dom i poznać tradycje z czasów tego wielkiego pisarza. Zaciekawił nas sposób otwierania drzwi. Następnie przybyliśmy do miejsca, w którym rośnie Dąb Bartek, dowiedzieliśmy się wiele o jego historii. Pogoda nas nie rozpieszczała, ponieważ zesłała na nas śnieg, gdy zwiedzaliśmy Ruiny Zamku w Chęcinach. Wreszcie robiliśmy mydełka w Centrum Leonarda da Vinci i szliśmy korytarzami Jaskini Raj. Z niechęcią  i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.

SERDECZNIE POLECAMY WAM TAKĄ WYCIECZKĘ!

Gabriela Pabian i Aleksandra Wiśniowska
Uczestniczki MODUŁU MEDIALNO - BIZNESOWEGO

Wywiadówki

Rodziców naszych uczniów  zapraszamy na spotkanie, które odbędzie się :
klasy I - III 17.05.2017 (środa) godz. 16.30
klasy IV - VI 18.05.2017
(czwartek) godz. 16.30

Klasa 2b 16.05.2017 (wtorek) godz. 16.00

English is easy!

Uczniowie klas szóstych mieli możliwość wykazania się swoją znajomością języka Szekspira w trakcie XIV edycji powiatowego konkursu dla uczniów klas VI szkół podstawowych "English is easy" zorganizowanego przez Gimnazjum nr 2 w Jaśle. Głównym celem konkursu „English is easy” jest sprawdzenie wiedzy uczniów w zakresie angielskiego słownictwa i zwrotów leksykalnych. Materiał obejmuje czasowniki, rzeczowniki, przymiotniki, przysłówki, przyimki angielskie oraz podstawowe związki frazeologiczne. Laureaci to: Jakub Korczykowski (6b), Julia Koś (6b), Aleksandra Lew (6a). Gratulujemy świetnych wyników!

Czy sarna to żona jelenia?

Las to ciekawe miejsce, gdzie możemy spacerować i obcować z piękną przyrodą. Przekonali się o tym uczniowie klas 1 a i 1 b podczas spotkania z leśnikiem z Nadleśnictwa Kołaczyce. Pan Przemysław Telep opowiedział uczniom, jakie zwierzęta, drzewa i rośliny możemy spotkać w naszych lasach. Uczniowie mogli przyjrzeć się porożom jelenia, daniela dotknąć skóry lisa oraz napić się wody z brzozy. Spotkanie zakończyło się wręczeniem upominków uczniom, wyróżnionym w konkursie plastycznym "Las domem dla wszystkich". Autorzy najciekawszych prac to Iga Putyło-Sławniak kl. 1 b, Tymoteusz Jucha kl. 1 b i Kamil Zabawa kl. 1 a.

Matematyczne sukcesy naszych uczniów

Kolejny raz uczniowie naszej szkoły udowodnili, że matematyka im nie straszna. W Konkursie Kuratoryjnym z Matematyki dla Szkół Podstawowych Gabriela Pabjan z kl. VIb oraz Karol Kutyna z kl. VIa zostali finalistami tego konkursu. Gratulujemy!

Narodowe Święto Konstytucji 3 Maja

„W imię Boga w Trójcy Świętej jedynego. Stanisław August z bożej łaski i woli narodu Król Polski (…)
niniejszą konstytucję uchwalamy i tę całkowicie za świętą, za niewzruszoną deklarujemy (…).”

28.04.2017 r. w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia z okazji 226 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Uroczystość była okazją do refleksji nad wydarzeniami sprzed lat, do pielęgnowania patriotyzmu i dumy z tego, że jesteśmy Polakami. To była piękna lekcja historii.

Informacja

Informujemy, że w dniu 2 maja 2017r. świetlica szkolna pełni dyżur opiekuńczo – wychowawczy:

2.05.2017- wtorek- 7.00 - 14 30

Sukcesy w XXXI Międzynarodowym Turnieju Szachowym o Puchar MDK Jasło

W dniu 23 kwietnia 2017 r. odbył się XXXI Międzynarodowy Turniej Szachowy o Puchar MDK Jasło. W zawodach tych brali udział szachiści z Jasła, Krosna, Brzozowa, Czudca, Warzyc. W grupie dziewcząt  rocznika 2004 - 2006: Natalia Tomkiewicz  uzyskała I miejsce, Katarzyna Kwilosz  II miejsce, a Aleksandra Czernecka miejsce III. Natomiast w kategorii "Młodsza grupa wiekowa chłopców" III miejsce zajął Jan Rolek - uczeń klasy III a. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Mobile - przestrzenne dzieła sztuki

Uczniowie  naszej szkoły mieli okazję przenieść się chociaż na chwile do krainy fantazji, pełnej magicznych kształtów i kolorów aby stworzyć wspaniałe poruszające się na wietrze mobile. Formy te w niespotykany sposób pomagają uatrakcyjnić i wyróżnić przestrzeń w naszej szkole. Mobile to przestrzenne, kolorowe dzieła sztuki, nieustannie ożywione dzięki naturalnym, nawet bardzo delikatnym ruchom powietrza. Ich zrównoważony rytm i spokojne, harmonijne poruszanie jest efektem doskonałej, logicznej i zbalansowanej konstrukcji jaką stworzyli uczniowie klas szóstych w swoich pracach.