Informacja

Na podstawie  rozporządzenia MEN z dnia 9 kwietnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, przedłużone zostało nauczanie zdalne do 26 kwietnia 2020. 

Życzenia

Kreatywność jest największym darem ludzkiej inteligencji

Zapraszamy wszystkich uczniów do prezentacji swoich prac plastycznych, modeli papierowych, figurek z plasteliny, fotografii, które są wynikiem ich pasji, talentu, wyobraźni, którymi chcielibyście się z nami podzielić. Na profilu znaleźć będzie można informacje o konkursach, wystawach i plastycznych przedsięwzięciach, które będą miały miejsce nie tylko teraz, ale również w przyszłości.

https://www.facebook.com/SP1wJasleKreatywnie

ZAPRASZAMY!

Palmy pachną jak wiosenna łąka..

W ramach zdalnej pracy świetlicy szkolnej zorganizowano konkursy plastyczne: „Wiosenne inspiracje” (techniką dowolną)  oraz „Najpiękniejsza palma wielkanocna”. Konkurs „Wiosenne inspiracje” zostały podzielone na kategorie wiekowe, w klasach pierwszych zwyciężyły:
I miejsce: Olga Rutana z kl.1c i Kinga Szafarz z kl.1b
II miejsce: Zosia Gronek z kl.1c
III miejsce ex aequo: Kamila Kosiba z kl.1c i Mikołaj Faber kl.1b

Klasy II:
I miejsce ex aequo: Maja Kilar z kl. 2a i Szymon Nigborowicz kl.2a
II miejsce: Przemysław Grzebień z kl.2c
III miejsce: Agata Główka z kl. 2c

Klasy III:
I miejsce ex aequo: Iga Romanek z kl. 3a i Paweł i Wiktor Zarzyka z kl. 3b i 6c
II miejsce ex aequo: Laura Garbacik kl.3a i Amelia Kosiba kl.3a
III miejsce ex aequo: Hania Franczak kl. 3c  Asia Adamik kl.3c

W konkursie plastycznym - Wielkanocna palma wyniki przedstawiają się następująco: Miłosz Kosiba kl.1b i Mateusz Rospond kl.2a  - I miejsce, miejsce II: Zuzia Sarna kl.2b i Jakub Jajko kl.2b, a miejsce III zajęła: Magda Buba kl.3a.

Wszystkim gratulujemy, dziękujemy za udział i zapraszamy do następnych konkursów.

Sukces naszych uczennic - Oli i Wiktorii

W marcu odbyły się eliminacje regionalne do XXX Podkarpackiego Festiwalu Piosenki "Śpiewaj razem z nami". Festiwal ten ma na celu prezentację dorobku artystycznego dzieci i młodzieży i popularyzację śpiewania wśród dzieci i młodzieży. Nasze uzdolnione wokalnie uczennice Wiktoria Ryznar (kl. 7a) i Aleksandra Sieńkowska (kl.5b) wyśpiewały wyróżnienie. Serdecznie gratulujemy!

Świetlica też pracuje

Mimo zawieszenia zajęć świetlica szkolna pracuje pełną parą. Od początku zdalnego nauczania zaproponowano uczniom kl.I-III różne zajęcia: plastyczne, muzyczne oraz szachowe dla początkujących i zaawansowanych. Taka forma spędzania czasu oprócz dobrej zabawy niewątpliwie rozwija zdolności dzieci i może być zarówno rozrywką jak i nauką.

W ramach tych zajęć zorganizowano konkurs muzyczny , który był oceniany w dwóch kategoriach: Najpiękniej zaśpiewana piosenka i Przebranie do piosenki. W pierwszej kategorii I miejsce zajęła Lilianna Orlińska (kl.2b za piosenki „Rytm i melodia” i „Tik, tiki, taka”), II miejsce: Oliwia Dziedzic (kl.2b za piosenkę „Rytm i melodia”), a III miejsce ex aequo zajęli: Martyna Lazar (kl.3c za piosenkę „Zając Poziomka”) i duet rodzeństwa Oliwia i Dominik Dziedzic (kl.2b i 1b za piosenkę „Tik, tiki taka”).

Natomiast w drugiej kategorii zwyciężyła Paulina Hap kl.3c z siostrą Olą za przebranie do piosenek „Zająca Poziomki” i „Rytm i melodia”. II miejsce zajęła Agatka Główka kl.2c za przebranie do piosenek „Tik ,tiki, taka” i „Zając Poziomka”. Natomiast III miejsce ex aequo zdobyły: Martyna Lazar za przebranie do piosenki „Zając Poziomka” oraz Lilianna Orlińska kl.2b do piosenki „Rytm i melodia”.

Wszystkim gratulujemy!

Dobre praktyki pomagające zachować bezpieczeństwo danych podczas lekcji online

HIGIENA PRACY DZIECKA W DOMU

Oto kilka warunków, których spełnienie może stanowić o skutecznym uczeniu się poza szkołą:

  • dziecko powinno mieć w domu stałe miejsce do nauki – najlepiej, jeżeli będzie to własny pokój  i własne biurko
  • jeżeli w domu jest kilkoro dzieci do jednego biurka należy ustalić godziny pracy każdego dziecka
  • należy wyznaczyć stałe godziny, w których dziecko będzie podejmowało naukę w domu – nieustalenie ich będzie skutkowało ciągłym odkładaniem nauki „na później”, aż w końcu nadejdzie noc i dziecko nie wykona zadań wyznaczonych na dany dzień, co spowoduje kumulowanie się zaległości
  • należy pamiętać, aby nie odrywać dziecka od pracy nad lekcjami poprzez zadawanie mu pytań, prowadzenie rozmowy, czy zaglądanie mu przez ramię
  • wysokość biurka i krzesła należy dostosować do wzrostu dziecka
  • światło powinno padać od strony lewej lub z prawej w zależności od tego czy dziecko jest prawo czy leworęczne

 

Kiedy dziecko nie powinno odrabiać zadań domowych?

  • Bezpośrednio po obfitym posiłku, zwłaszcza głównym tj. obiedzie, ale też po kolacji – ponieważ organizm nastawiony jest na trawienie zatem wszelkie procesy poznawcze będą spowolnione.
  • Późnym wieczorem, po godzinie 20 – 21.

Od którego przedmiotu zaczynać odrabianie lekcji?

 Wybór uzależniony jest od uzdolnień i zainteresowań dziecka oraz od jego właściwości psychicznych.

  • Dzieci pracujące szybko i energicznie, ale łatwo męczące się zaczyna od przedmiotu najtrudniejszego dla niego, na koniec  zostawia zadania łatwe.
  •  Dziecko, które ma trudności z zabraniem się do pracy powinno zaczynać od przedmiotu, który lubi lub zadania łatwego, po to, aby nie zniechęciło się od razu do lekcji.
  •  Dziecko mające lepszą pamięć wzrokową powinno uczyć się z podręcznika lub notatek, pomocne dla niego będą podkreślenia, linie faliste, kolorowe, główne myśli umieszczone w ramkach.  
  • Dziecko o przewadze pamięci słuchowej zapamiętuje przede wszystkim elementy słuchowe, dużo więc korzysta z tekstu zasłyszanego. W domu powinno uczyć się głośno, słuchać e-booków, słuchać tekstu czytanego przez inną osobę.

Bardzo ważne jest dbanie o porządek w miejscu, w który dziecko podejmuje wysiłek naukowy.

Pamiętajmy, iż bałagan bardzo negatywnie wpływa na proces koncentracji uwagi, a co za tym idzie również na procesy pamięciowe. Rzeczy porozrzucane wokół dziecka w pokoju będą działać jak dystraktory, odwracając ciągle uwagę dziecka. Ponadto  wszelkie urządzenia elektroniczne nie powinny znajdować się w zasięgu wzroku dziecka, jeśli nie jest to konieczne do podejmowania nauki. Jeśli istnieje możliwość wydrukowania wysłanej przez nauczyciela karty pracy, dziecko powinno ją wydrukować i wykonywać zadania nie używając przy tym telefonu czy komputera.

LIST DO UCZNIÓW

DROGI UCZNIU !

Utrzymaj szkolny tryb dnia:

1. Wstawaj o tej samej porze
2. Zachowaj poranną rutynę – pamiętaj o higienie i śniadaniu. Nie chodź cały dzień w piżamie.
3. Przed rozpoczęciem nauki otwórz okno i pooddychaj świeżym powietrzem to rozbudzi Twoje ciało (będzie imitowało wyjście do szkoły i wzmocni Twoją odporność).
4. O określonej porze zacznij pracę zadaną przez nauczycieli.
5. W czasie nauki rób sobie krótkie ruchowe przerwy. W szkole wychodziliście na korytarz. Rozciąganie się, wstanie z miejsca, spacer po mieszkaniu będzie regenerowało umysł.
6. W czasie przerw unikaj oglądania youtuba, seriali, grania w gry. To świetna okazja do ćwiczenia samodyscypliny.
7. Zaplanuj sobie czas popołudniowy. Pamiętaj, że rodzice nadal będą pracować, nawet jeśli fizycznie będą w domu i nie mogą spędzać z Tobą czasu, kiedy ty masz już wolne.
8. Utrzymuj kontakty towarzyskie TYLKO online. Wykorzystaj po południu czas do dzielenia się ONLINE swoimi pomysłami na kreatywny czas wolny.
9. Ustal z rodzicami czas po południu, w którym będziecie mogli razem spędzić czas.
10. Zapytaj rodziców, jak możesz pomóc im w domowych obowiązkach.
11. 1,5 godziny przed snem wyłącz elektronikę. Zaniedbując to narażasz się na problemy ze snem.
12. Przed pójściem spać podsumuj to, co udało Ci się wykonać danego dnia. Doceń siebie! I wyciągnij wnioski na następny dzień – czego chcesz robić więcej, czego mniej.
13. Wieczór to dobry moment do treningu umysłu. Naucz swój umysł, jak ma zatrzymywać pracę i wchodzić w stan relaksu. Wystarczy, byś przez 5-10 minut w pozycji siedzącej i odliczać.
14. Dbaj o sen. śpij minimum 8 godzin. To wzmacnia odporność fizyczną i psychiczną.

Prosimy - dbaj o siebie.

Drodzy Uczniowie i Rodzice

Od dnia 25.03 zgodnie z rozporządzeniem w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 obowiązywać będzie w dalszym ciągu nauka zdalna. Wszelkie informacje zamieszczane są w dzienniku elektronicznym oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej. 

Drodzy Rodzice, Uczniowie

Decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej do 25 marca funkcjonowanie przedszkoli i szkół zostało czasowo ograniczone. To nie jest jednak czas ferii. To nie jest czas wolny. Taki błąd został popełniony we Włoszech. Młodzież, która nie chodziła do szkół, wychodziła do klubów, galerii, spotykała się w większych grupach i tym samym wirus nadal miał możliwość rozprzestrzeniania się. Z tego powodu prosimy, by dzieci i młodzież unikali dużych skupisk ludzi i w miarę możliwości o pozostanie w swoim domu.

Ten 14 dniowy okres jest czasem kwarantanny społeczeństwa, dlatego bardzo prosimy o zachowanie rozwagi w korzystaniu z dni wolnych. To od Państwa postawy zależy uchronienie siebie oraz innych od zakażenia koronawirusem.

Tu także oprócz odpowiedzialności za własne pociech, ważna jest odpowiedzialność za inne dzieci i za nas wszystkich. 

PILNY KOMUNIKAT

Czas 2 tygodni zamknięcia szkoły nie jest czasem wolnym od nauki. Uczniowie będą w kontakcie z nauczycielami przez dziennik elektroniczny. Nauczyciele będą wskazywać zadania do wykonania oraz strony internetowe z e-materiałami.